X میرنیوز نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

آ هفت دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ

آموزش چگونگی چاپ سرستون‌ ها در تمام صفحات در نرم افزار اکسل

بازدید : 32 یکشنبه 17 آذر 1398 نظرات
آموزش چگونگی چاپ سرستون‌ ها در تمام صفحات در نرم افزار اکسل

آموزش چگونگی چاپ سرستون‌ ها در تمام صفحات در نرم افزار اکسل

نحوه چاپ سرستون‌ و سرسطر در تمام صفحات در Excel

چاپ سرستون‌ در تمام صفحات در اکسل

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) یکی از برنامه‌های صفحه گسترده است که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده است.  ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد داشته باشید فایلی از اکسل را چاپ کنید که دارای سرستون یا سرسطر (Header) است. اما درهنگام پرینت گرفتن، این سرستون یا سرسطر، تنها در صفحه اول چاپ می شوند و در صفحات بعدی فقط اطلاعات هستند که چاپ خواهند شد و این امر ممکن است چندان مطلوب به نظر نرسد. ولی باید بدانید که شما تنها با یک راهکار ساده خواهید توانست سرستون یا سرسطر مورد نظر خود را در تمامی صفحات چاپ کنید. حال در این مطلب قصد داریم تا روش کار این ویژگی پرکاربرد را در نرم افزار اکسل به شما آموزش دهیم.

هم اکنون می توانید برای دیدن این ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید…

آموزش اکسل

روش کار:

ابتدا فایل اکسل مورد نظر خود را باز کنید سپس به تب Page Layout رفته و در قسمت Page Setup بر روی گزینه Print Titles کلیک کنید. حال در پنجره‌ باز شده در قسمت Rows to repeat at top عبارت زیر را وارد کنید:

$1:$1

باید بدانید که با این کار تنها سطر اول به عنوان سرستون انتخاب شده و در تمام صفحات تکرار می ‌شود. اگر سطر یا سطرهای دیگری هم مد نظر شما باشید می ‌توانید بر روی دکمه ‌ای که در روبروی این قسمت قرار دارد کلیک کرده و سپس سطر مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین اگر به جای سرستون دارای سرسطر هستید بدین معنی که عناوین به جای سطر در ستون قرار گرفته باشند. در همین پنجره باید در قسمت Columns to repeat at left ستون مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید با کلیک بر روی دکمه Print Preview پیش‌ نمایشی از چاپ با تنظیمی که انجام داده اید را مشاهده کنید. در نهایت هم بر روی دکمه‌ی OK کلیک کرده و اقدام به چاپ فایل خود کنید.


جدید ترین مطالب

طراحی شده توسط سید محمد میرعالی