X میرنیوز نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

آ هفت دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان

بازدید : 22 جمعه 17 آبان 1398 نظرات
طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان

دستور پخت و آماده سازی بورک گوشت و بادمجان فوق العاده خوش طعم

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان بی اندازه لذیذ و پرطرفدار

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان

بورک نوعی غذای ترکیه ایی است که با مواد اولیه متنوع از جمله گوشت، مرغ، بادمجان، سبزیجات و غیره همراه با خمیر یوفکا و یا فیلو تهیه و سرو می گردد. بورک در کشور ترکیه معمولا به عنوان میان وعده استفاده می گردد و از طرفداران زیادی برخوردار است. در ایران نیز در رستوران های فست فودی انواع بورک ترکیه سرو می گردد و جز غذاهای سالم فست فودی به حساب می آید. حال در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان فوق العاده  خوشمزه و لذیذ را آموزش دهیم. هم اکنون می توانید برای دیدن آموزش این غذا به ادامه مطلب مراجعه کنید…

دستور پخت و آماده سازی بورک گوشت

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و بادمجان:

  • بادمجان مکعبی خرد شده 3 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • سیر 1 حبه
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آب 1/2  پیمانه
  • خمیر فیلو یا یوفکا به میزان لازم
  • کره ذوب شده یا روغن 2 قاشق سوپ خوری
  • شیر 2 قاشق سوپ خوری
  • کنجد به میزان دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان:

 ابتدا پوست بادمجان ها را گرفته سپس یا به صورت کامل و یا برش زده، روی آن ها مقداری نمک پاشیده و برای20  الی 30 دقیقه اجازه می دهیم تا به همان حالت باقی بمانند. سپس با فشار دست، آبی که بادمجان انداخته است را به طور کامل گرفته و آن ها را می شوریم و خشک می کنیم و سپس نگینی خرد می کنیم. برای آماده کردن فیلینگ بورک، ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و سپس همراه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی پیاز کمی سبک و شیشه ای شد سیر را خیلی ریز ساطوری کرده و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه می کنیم. بعد از اینکه عطر سیر و پیاز بلند شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و آن را به خوبی باز می کنیم تا گلوله نشود و یکنواخت تفت بخورد. هنگامی که گوشت تغییر رنگ پیدا کرد، نمک را به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و همراه با گوشت و سیر و پیاز تفت می دهیم تا همگی به خوبی مزه دار شوند.
حال بادمجان های نگینی شده را به این ترکیب اضافه می کنیم و همراه با بقیه مواد تفت می دهیم. خیلی زود، بادمجان ها سرخ می شوند و آب میان بافت آن ها شروع به تبخیر شدن می کند. در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با همه مواد خوب مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید از پوره گوجه فرنگی به جای رب گوجه فرنگی استفاده کنید که در این صورت دیگر نیازی به اضافه کردن آب نیست. در نهایت آب را اضافه کرده و بدون اینکه درب تابه یا قابلمه را بگذاریم اجازه می دهیم تا ترکیب مواد به خوبی بپزد تا جایی که آب فیلینگ کاملا کشیده شود.
بعد از پخت فیلینگ اجازه می دهیم تا کمی از حرارت افتاده و سپس خمیر فیلو یا یوفکا را به اندازه مورد نظر برش می دهیم و یا می توانیم از ورقه های مربع شکل کوچک تر که به صورت آماده هستند نیز استفاده کنیم. حال در این مرحله شیر و کره ذوب شده یا روغن را با هم مخلوط کرده و با برس، تمام خمیر را به مخلوط شیر و کره آغشته می کنیم. سپس مقداری از فیلینگ را نزدیک یکی از لبه های خمیر ریخته و دو طرف کناری خمیر را برمی گردانیم. حال لبه خمیر را روی فیلینگ تا می زنیم و به راحتی خمیر را تا انتهای آن رول می کنیم. همه بروک ها  را به همین صورت رول می کنیم و سپس داخل سینی فری که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم قرار داده و با برس از همان مخلوط شیر و کره روی آن ها را رومال می کنیم و سپس کنجد می پاشیم.
در مرحله آخر سینی فر را داخل فری که از قبل روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کرده ایم قرار داده و به مدت 20 الی 25 دقیقه تا زمانی که روی بورک ها طلایی رنگ شوند اجازه می دهیم تا آماده شوند. می توانید بورک را با انواع سس ها سرو کنید. نوش جان

 

نکته: برای تندتر شدن طعم غذا می توانید از فلفل چیلی در فیلینگ بورک استفاده کنید.

 

منبع: دوستی ها


جدید ترین مطالب

طراحی شده توسط سید محمد میرعالی